Εκθεσιακό Περίπτερο Εταιρείας "ENERGIERS"
energiersstand01.jpg

2012, Αρχιτεκτονική μελέτη


Αντικείμενο της μελέτης είναι ο σχεδιασμός των περιπτέρων της εταιρείας παιδικών ενδυμάτων "ENERGIERS", μέσα σε έναν ευρύτερο εκθεσιακό χώρο. Πρόκειται για μία ιδιόμορφη κατασκευή, εγκατεστημένη σε συνθήκες εσωτερικού περιβάλλοντος. Η ιδιομορφία αυτή έγκειται στο ότι η εφήμερη αυτή κατασκευή πρέπει να δίνει την άισθηση του καταστήματος, χωρίς όμως να είναι κατάστημα, προβάλλοντας σε πρώτο επίπεδο την εταιρική ταυτότητα (για να διαφέρει από τα υπόλοιπα περίπτερα) και σε δεύτερο, τα προϊόντα.

Για τους παραπάνω λόγους, διατηρούνται οι βασικές αρχές σχεδίασης που έχουν εφαρμοστεί στα καταστήματα και ορίζουν την εταιρική ταυτότητα της φίρμας, δηλαδή το δυναμικό στοιχείο της πρόσοψης σε συνδυασμό με την ήπια φόρμα της υπόλοιπης κατασκευής. Στην προκειμένη περίπτωση, λόγω της ιδιαιτερότητας της λειτουργίας του περιπτέρου, θεωρείται απαραίτητη η προσαρμογή του ορισμού της "βιτρίνας" και η προέκταση της "έννοιας της έκθεσης" στις πλαινές όψεις.
Σε γενικές γραμμές, η αναλογία των χρήσεων του περιπτέρου κατανέμεται σε δύο ζώνες: κατά το ήμισυ του όγκου σε αυτήν της "εξωστρεφούς" έκθεσης- προβολής (βιτρίνα) και κατά το υπόλοιπο ήμισυ στην "εσωστρεφή έκθεση" μέσω της κρέμασης των προιόντων και της κίνησης των επισκεπτών γύρω από αυτά.

Μορφολογικά, τα κοινά "δομικά" στοιχεία που διατηρούνται είναι:
α) τα κινητά χωρίσματα με τον κόκκινο όγκο στην πρόσοψη, που παραπέμπουν στη δυναμική όψη των καταστημάτων
β) οι κόγχες που εδώ αποτυπώνονται στην ψευδοροφή μέσω της απουσίας τους (οπές), ενώ ταυτόχρονα προβάλονται στο δάπεδο (διαφοροποιήση χρώματος στο εκάστοτε δάπεδο).
γ) Οι βιτρίνες στις πλαινές όψεις λειτουργούν σαν κενά τμήματα στο κέλυφος κατά προέκταση των κενών της οροφής, επιτρέποντας έτσι τη θέαση εντός του περιπτέρου, αλλά και ενοποιώντας αισθητικά την κατασκευή του κελύφους.

Σε επίπεδο χωροργάνωσης, όπως έχει ήδη αναφερθεί, το πρώτο μισό τμήμα έχει αφεριωθεί στην προβολή της εταιρικής ταυτότητας, ενώ τα προιόντα διατίθενται κατά βάση στο δεύτερο μισό. Σε αυτό το τμήμα βρίσκεται και μικρός αποθηκευτικός χώρος στην ίδια λογική σχεδιασμού, μπροστά στον οποίο βρίσκεται πάγκος εξυπηρέτησης των επισκεπτών του περιπτέρου και μερικά καθίσματα. Γενικά θα λέγαμε ότι στο κεντρικό τμήμα του περιπτέρου βρίσκεται ο πυρήνας της στάσης, ανάπαυσης, συζήτησης, φιλοξενείας των επισκεπτών, ενώ περιμετρικά αυτού έχουμε την κίνηση του κοινού μέσω της έκθεσης των προϊόντων.Ο σχεδιασμός των επίπλων του περιπτέρου ακολουθεί τις βασικές αρχές σχεδιασμού με τα έπιπλα καταστημάτων (καμπύλες φόρμες, διαφοροποιήση σόκορων, ανάδειξη γραμμών επιφανειών, χρώματα της εταιρικής ταυτότητας) σε μία περισσότερο όμως απλοποιήμενη μορφή που θα οδηγήσει σε μία πιο απλή και γρήγορη διαδικασία κατασκευής.
Χρησιμοποιούνται πάγκοι προβολής σε σχήμα καμπυλωμένου Π, σε δύο μεγέθη, ώστε να μπαίνει ο ένας μέσα στον άλλον εξοικονομώντας περισσότερο χώρο και δίνοντας τη δυνατότητα στο χρήστη να προσαρμόσει τις επιφάνειες προβολής τους αναλόγως με τις εκάστοτε ανάγκες. Οι πάγκοι αυτοί τοποθετούνται περιμμετρικά μπροστά από τα σημεία κρέμασης.

Ο κεντρικός πάγκος εξυπηρέτησης, που βρίσκεται μπροστά από τον αποθηκευτικό χώρο, παραπέμπει οπτικά στο έπιπλο ταμείου που χρησιμοποιείται στα καταστήματα. Μορφολογικά, αποτελείται απο δύο βασικά στοιχεία: Την πρόσοψη του επίπλου που είναι ορατή στον επισκέπτη, επιφάνεια ορθογωνικού σχήματος με καμπυλωμένες γωνίες και τον πάγκο απο την εσωτερική πλευρά, όγκος χωνευτός στον πρώτο με αποθηκευτικούς χώρους, για τις τρέχουσες ανάγκες..